Träna i Sälen

Träna i Sälen är en blogg om träning och psykiskhälsa. Från början hade denna blogg en annan inriktning. På min träning, mitt arbete inom träning och hälsa och familjelivet med man och två barn i vackra Sälen. Men för 4 år sedan fick jag utmattningssyndrom blev sjukskriven och jag skrev inte så mycket här längre. Senare kom också diagnoserna bipolär typ 2 och fibromyalgi. När jag blev sjukskriven läste jag mycket andras bloggar och inlägg, för att förstå mig själv bättre och i ett försök att inte känna mig så ensam i alla diffusa symptom. Det gav mig så mycket och har varit så viktigt. Därför har jag börjat skriva om min egna psykiska ohälsa och min återhämtning med träningen i fokus som ett viktigt verktyg. Men jag vill också starkt understryka att mår man dåligt är vilan fortfarande basen i återhämtningen. Den här sidan är för dig som förhoppningsvis kan känna igen sig och få lite inspiration men även för min egen skull då jag märker att jag mår bra av att skriva av mig. Jag vill också att du ska känna att du inte är ensam. Träning är medicin! För mig, enligt forskning och för många andra. Den ersätter inte helt , men jag är övertygad om att jag mått sämre utan den. För det mesta tränar jag på Fjällboxen. Ett träningscenter helt byggt i trä, beläget på vår tomt, med utsikt över Sälenfjällen. Många av bilderna är tagna där.

Det tuffaste året i mitt liv.

Kategori: Sälen

Då var det dags för en summering av året som gått. Det har uteslutande varit det tuffaste året i mitt vuxna liv men även ett mycket glädjefullt och händelserikt år. 

Det började med sjukskrivning, mörka tankar och tablettberoende. Till att med lite hjälp och stöttning hitta glädjen och energin jag inte kännt på 3 år...lite väl mycket där ett tag😜 Fått en diagnos Bipolär typ 2, som var ett svängigt uppvaknande men en glädje för både mig och anhöriga att få i slutändan. 
3 September gifte jag mig,  en av mina mest lyckligaste dagar. I höstas fick jag jobb som resesäljare i Stöten. En lönebidragsanställning. 
Nu har vi bestämt oss för att skaffa hund och köpt ett hus nere i byn med inflytt 1 feb. Är mitt inne i husvisningar av vårt eget. Verkligen ett turbulent år. Tack alla nära, kära vänner och bekanta som stöttat mig genom året frågat hur jag mått och funnits där. Tack älskade Joel för att du kämpat med mig och Tack Stöten för att ni tog emot mig. Stora kramar och ett Gott nytt år till er alla. Må 2017 bli storslaget! 


Kommentera inlägget här: